این روزها پیک موتوری آنلاین به خاطر سرعت بالا و امنیت به ساده‌ترین و کارآمدترین روش ارسال بسته تبدیل شده است. شهروندان شهرهای شلوغ در سراسر دنیا همیشه با معضل ترافیک و آلودگی هوا روبه‌رو هستند و با راهکارهای هوشمند در زمینه حمل‌ونقل در سال‌های اخیر توانسته‌اند بخشی از این معضلات را کم کنند.

طبق قوانین شیپ نو، ارسال بسته  از طریق سرویس پیک موتور، سواری بار، وانت، کامیونت مجاز است. ارسال بسته با پیک اصول خاصی دارد که باید آنها را رعایت کنید. شما باید بدانید که حمل چه وسایلی را می توان به پیک موتوری، چه وسایلی به وانت بار، چه وسایلی به سواری بار و کامیونت سپرد و با دانستن این موضوع، قطعا در استفاده از پیک به مشکلی نمی خورید.

وزن و ابعاد بسته

موتورهای شیپ نو در جابه‌جایی بار محدودیت وزن و ابعاد دارند. این موتورها می‌توانند بسته‌هایی تا سقف ۶۰ کیلوگرم را در شهر جابه‌جا کنند. همچنین ابعاد بسته‌ی ارسالی نباید از ۶۰*۶۰*۶۰ بیشتر باشد. در صورت بیشتر شدن حجم و ابعاد بسته‌های مرسولی هزینه‌ی اضافه بار به آن تعلق خواهد گرفت که متناسب با وزن و ابعاد این هزینه متغیر است همچنین  مسئولیت حمل بار با فرستنده بوده و در صورت صدمه دیدن بار خسارتی به فرستنده پرداخت نمی شود.

در جابه‌جایی کالا با خدمت وانت بار نیز رعایت محدودیت وزنی الزامی است زیرا وانت‌های شیپ‌نو بسته به نوع وانت امکان جابه‌جایی بار از وزن ۵۰۰ کیلوگرم تا ۱۵۰۰کیلوگرم را دارا می‌باشند و حمل و نقل بار با وزن بیشتر شامل هزینه اضافه بار خواهد بود. 

ارسال بارهای آسیب پذیر

مرسوله‌ی خود را حتما پیش از درخواست شیپ نو بسته‌بندی کنید. اگر محتویات بسته شکستنی است، آن را در پوششی مثل نایلون حباب‌دار پیچیده و بعد در یک جعبه‌ی سبک قرار دهیم. برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی حین جابه‌جایی خیلی مهم است که در جعبه یا بسته‌ محکم بسته شده باشد.

بسته آسیب پذیر

منظور از کالای ممنوعه چیست؟

حمل مدارک شناسایی افراد، چک سفید امضا، چک در وجه حامل، طلاو جواهر، پول نقد،انواع ارزهای رایج، مواد فاسد شدنی و مواد اشتعال زا، محصولات خارجی غیر مجاز و قاچاق، خارج از قوانین شیپ‌نو بوده و شیپ‌نو مسئولیتی در قبال خدشه دارشدن،گم شدن ویا مفقود شدن این مرسوله ها بر عهده ندارد.

مسئولیت ارسال مواد مخدر، روان گردان ها، مشروبات الکی و بسته های حاوی اقلام مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران ، بر عهده فرستنده بسته بوده و پاسخگویی در قبال آن در کلیه مراجع اداری ، انتظامی و قضایی مستقیما به عهده ایشان است. همچنین فرستنده باید خساراتی که به سبب این امر به شیپ‌نو  وارد شده را نیز جبران نماید.

ارسال مرسوله‌‌های خلاف قانون ممنوع است

مشخصات گیرنده را کامل اعلام نمایید

فرستنده باید اطلاعات کامل فرد گیرنده شامل نام نام خانوادگی و شماره تماس را درج کند.مسئولیت هماهنگی های لازم برای ارسال بار به مراکز حمل بار اعم از باربری ها، ترمینال ها و … که فرد تحویل گیرنده در آن مشخص نیست، فرستنده مرسوله بوده و سفیر و شرکت شیپ‌نو مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه حمل بار، مفقود شدن و یا خسارت های احتمالی ندارد.

چه کسی باید هزینه را پرداخت کند؟

برای پرداخت هزینه‌ی ارسال بسته با شیپ نو، دو شیوه‌ی اعتباری و نقدی وجود دارد. به همین دلیل نیاز است در هنگام ثبت سفارش به صورت تلفنی یا از طریق اپلیکیشن مشتری روش پرداخت را مشخص نمایید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *