ضوابط و قوانین شیپ نو

ضوابط و قوانین استفاده از شیپ نو ویژه مشتریان

کاربرانی که قصد عضویت و استفاده از وب سایت و اپلیکیشن شیپ‌نو را دارند، لازم است متن قوانین و مقررات را به طور کامل مطالعه و سپس اقدام به عضویت نمایند. ورود کاربران به وب سایت و اپلیکیشن شیپ‌نو و اقدام به عضویت ، ایجاد پروفایل شخصی، ثبت سفارش و استفاده از سایر خدمات ارائه شده، به معنای آگاه بودن از شرایط و قوانین و پذیرفتن آن ها است.

کلیه اصول و رویه‏‌های شیپ‌نو منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان است. توجه داشته باشید قوانین مندرج در این صفحه در طول زمان قابل تغییر است، این تغییرات در همین صفحه به روز رسانی می شود از این رو، مسئولیت مطالعه و آگاهی از این تغییرات بر عهده کاربر است.

حریم خصوصی

شیپ‌نو ضمن احترامی که برای حریم شخصی کاربران قائل است، برای استفاده از امکانات وب سایت و اپلیکیشن اطلاعاتی را از کاربران درخواست می‌کند تا بتواند خدماتی امن و مطمئن را به مشتریان خودارائه دهد.

شیپ‌نو درباره این اطلاعات مطابق با قانون حریم خصوصی جمهوری اسلامی ایران عمل می‌کند. هنگام استفاده از شیپ‌نو، ممکن است اطلاعاتی درباره خودتان، مانند شماره تلفن و نشانی پست الکترونیکی ارائه کرده یا اطلاعاتی درباره مرسوله ثبت کنید، شما این امکان را در اختیار شیپ‌نو قرار می‌دهید که اطلاعات هویتی و تماستان را در اختیار موتورسوار عضو شیپ‌نو و در صورت لزوم گیرنده مرسوله قرار بدهد، تا بتوانند درباره درخواستی که دارید، با شما تماس بگیرند.

علت دریافت شماره موبایل در ابتدا اعتبارسنجی از طریق شماره موبایل است. همچنین به دلیل اینکه این نرم افزار سرویس دلیوری است دریافت اطلاعات تماس کاربر مورد نیاز و الزامی می باشد.

کاربران برای ثبت سفارش از طریق شیپ‌نو، باید اطلاعات درخواست شده را به درستی اعلام نمایند و شیپ‌نو مسئولیتی در قبال هر گونه مشکلات ایجاد شده به دلیل ارائه اطلاعات نادرست نخواهد داشت.

توجه داشته باشید در صورت ارائه اطلاعات کامل، خدمات بهتر و بیشتری قابل ارائه خواهد بود و چنانچه اطلاعات کافی ثبت نشده باشد، شیپ‌نو مسئولیتی در قبال کیفیت خدمات و اطلاع رسانی های ضروری وابسته به آن ندارد.

مسئولیت حفظ و نگهداری از اطلاعات ورود به حساب کاربری شامل نام کاربری، رمز عبور و اطلاعات شخصی درج شده بر روی سایت و اپلیکیشن، بر عهده کاربران است. برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، کاربران نباید این اطلاعات را برای شخص دیگری فاش کنند.

ارتباط شیپ نو با کاربران

این وب سایت و اپلیکیشن، تنها مرجع رسمی برای ثبت و پیگیری سفارش مشتریان است، وب سایت شیپ‌نو هیچ آدرس اینترنتی دیگری غیر از ندارد و اپلیکیشن شیپ‌نو از طریق App Store و Google Play Store قابل دانلود شدن است. اما کاربران جهت برقراری ارتباط می توانند علاوه بر تماس با پشتیبانی شیپ‌نو از طریق آدرس ثبت شده در وب سایت نیز با ما تماس بگیرند.

ثبت، پردازش و ارسال سفارش

خدماتی که از سوی شیپ‌نو به کاربران داده می شود ۲۴ ساعته بوده و تمامی سفارشات ثبت شده در همان روز کاری و در اسرع وقت در دست اقدام قرار می گیرد.ارسال مرسوله در شیپ‌نو تحت شرایط و قوانین مندرج در ذیل امکان پذیر است. عدم توجه به نکات بیان شده، در صورت بروز خسارت مسئولیتی را برای پرداخت خسارت متوجه شیپ‌نو نمی کند.

رعایت قانون ارزش بار : مسئولیت بار بیشتر از ۶ میلیون تومان بر عهده مشتری می‌باشد.

بر اساس قوانین شیپ‌نو و با هدف ایجاد بستری امن برای جابجایی مرسولات, شیپ‌نو این حق را برای همه سفیران خود قائل است که مرسولات بیش از ۳۰ کیلوگرم و اندازه بیشتر از ۶۰*۶۰*۶۰ سانتیمتر را جابجا نکنند.در صورت اصرار فرستنده و ارائه هزینه اضافه به سفیر شیپ‌نو برای حمل بار غیر مجاز، مسئولیت حمل بار با فرستنده بوده و در صورت صدمه دیدن بار خسارتی به فرستنده پرداخت نمی شود.

برای سفارش هایی که نیاز به احراز هویت تحویل گیرنده بسته باشد، لازم است فرستنده در بخش های مربوطه نام، نام خانوادگی و شماره تماس گیرنده را درج کند. نکته مهم اینکه در ارسال مرسوله به شرکت ها، سازمان ها و مراکزی که ورود و خروج افراد با محدودیت مواجه است فرستنده باید هماهنگی های لازم را با گیرنده انجام دهد. در غیر این صورت شیپ‌نو مسئولیتی در قبال احراز هویت تحویل گیرنده بسته در آدرس اعلام شده ندارد.

فرستنده باید اطلاعات کامل فردگیرنده شامل نام نام خانوادگی و شماره تماس را درج کند.مسئولیت هماهنگی های لازم برای ارسال بار به مراکز حمل بار اعم از باربری ها، ترمینال ها و … که فرد تحویل گیرنده در آن مشخص نیست، فرستنده مرسوله بوده و سفیر و شرکت شیپ‌نو مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه حمل بار، مفقود شدن و یا خسارت های احتمالی ندارد.

اگر فرستنده در زمان ارسال مرسوله تصمیم به دریافت وجه مرسوله خود دارد باید درخواست سفر رفت و برگشت بدهد تا سفر شیپ‌نو هزینه مرسوله را به مبدا بازگرداند. شیپ‌نو در قبال توافقات بین سفیر و فرستنده برای عدم ثبت درخواست برگشت و واریز وجه مرسوله به حساب فرستنده مسئولیتی بر عهده نداشته و در صورتی که وجه مذکور به حساب فرستنده واریز نشود، پیگیری آن بر عهده شخص فرستنده است.

محل ارسال و دریافت مرسوله بر روی نقشه و درج آدرس کامل در بخش توضیحات بر عهده مشتری است. مشتری باید در هنگام درج آدرس دقت لازم را داشته باشد چرا که ملاک سفیر برای حمل مرسوله ادرس درج شده بر روی نرم افزار است.

لازم به ذکر است مدت زمان انتظار مجاز برای سفارشات موتور ۵ دقیقه در مبدا و ۵ دقیقه در مقصد و برای سفارشات وانت ۱۵ دقیقه در مبدا و ۱۵ دقیقه در مقصد رایگان است. در غیر این صورت اگر به هر دلیلی سفارش زمان بر شود سفیر شیپ‌نو می تواند از فرستنده/گیرنده مرسوله برای موتور به ازای هر ۱۰ دقیقه معطلی ۵۰۰۰ تومان و برای سفارش وانت بار به ازای هر۱۰ دقیقه ۱۰۰۰۰ تومان دریافت کند که راننده موظف است توقف اضافه را روی نرم افزار خود اعمال کند.

همچنین اگر فرستنده آدرس گیرنده را به طور کامل در بخش توضیحات درج نکرده باشد به طوری که موجب عدم تحویل محموله شود و یا گیرنده از گرفتن مرسوله خودداری کند به نحوی که محموله به مبدا یا انبار شیپ‌نو عودت داده شود، فرستنده مکلف به تحویل گرفتن محموله بوده و متعهد به پرداخت هزینه رفت و برگشت و معطلی سفیر شیپ‌نو و هزینه انبار خواهد بود.

درصورتی که فرستنده بعد از ثبت درخواست یا ایجاد تماس با بخش پشتیبانی تقاضای ایجاد تغییر در اطلاعات مندرج در درخواست را داشته باشد پیامدهای ناشی از تغییرات ایجاد شده بر عهده شیپ‌نو نیست.

در هنگام تحویل مرسوله فرستنده مرسوله باید محتویات بسته را به رویت سفیر شیپ‌نو برساند و اجازه بدهدکه صحت،سلامت و قانونی بودن مرسوله به تایید سفیر شیپ‌نو برسد. در غیر این صورت شیپ‌نو در قبال محتوای غیر قابل رویت بسته ها هیچ مسئولیتی ندارد.

فرستنده باید بسته بندی مناسبی برای ارسال مرسوله درنظر بگیرد. چنانچه مرسوله به دلیل عدم رعایت این موضوع صدمه کلی یا جرئی ببیند هیچ مسئولیتی برای پرداخت خسارت بر عهده شیپ‌نو نیست.

فرستنده مرسوله مکلف است براساس ماده ۳۷۹ قانون تجارت، نوع، جنس، وزن و ارزش واقعی مرسوله خود را در بخش توضیحات در خواست اعلام کند.درصورت بروز خسارت به دلیل عدم اعلام نکات فوق مسئولیتی متوجه شیپ‌نو نخواهد بود.

حمل مدارک شناسایی افراد، چک سفید امضا، چک در وجه حامل، طلاو جواهر، پول نقد، انواع ارزهای رایج، مواد فاسد شدنی و مواد اشتعال زا، محصولات خارجی غیر مجاز و قاچاق، خارج از قوانین شیپ‌نو بوده و شیپ‌نو مسئولیتی در قبال خدشه دارشدن،گم شدن ویا مفقود شدن این مرسوله ها بر عهده ندارد.

مسئولیت ارسال مواد مخدر، روان گردان ها، مشروبات الکی و بسته های حاوی اقلام مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران ، بر عهده فرستنده بسته بوده و پاسخگویی در قبال آن در کلیه مراجع اداری ، انتظامی و قضایی مستقیما به عهده ایشان است. همچنین فرستنده باید خساراتی که به سبب این امر به شیپ‌نو  وارد شده را نیز جبران نماید.

کاربر مسافر یا مهمان متعهد است در صورت داشتن بار نامتعارف و یا هرگونه حیوانات مجاز، موضوع را قبل از رسیدن راننده به او اعلام کند. حمل حیوانات مجاز با توافق طرفین میسر خواهد بود و کاربر راننده این حق را دارد که سفر را نپذیرد. همچنین طبق قوانین جاری، حمل حیوانات فوق الذکر تنها در جعبه یا قفس مخصوص مجاز است.

چنانچه مرسوله ارسالی توسط کاربر شیپ‌نو به دلایل غیر قابل پیش بینی چون تصادف، خرابی موتورسیکلت و غیره با تاخیر به مقصد برسد در حکم فورس ماژور و قوه قاهره بوده لذا خسارت ناشی از تاخیر در ارسال، مسئولیتی را متوجه شیپ‌نو نمی کند.

شیپ‌نو در کلان شهر اصفهان فعالیت می کند، چنانچه مرسوله ای برای خارج از اصفهان به سفیران تحویل شود، مسئولیت کامل آن بر عهده فرستنده بوده و شیپ‌نو هیچ مسئولیتی در قبال تاخیر در ارسال و یا خسارت وارد شده به مرسوله بر عهده ندارد.

فرستنده بسته لازم است با اطمینان کامل از گیرنده ، نسبت به ثبت سفارش اقدام کند. سفیر شیپ نو تنها وظیفه حمل مرسوله را بر عهده دارد و پیگیری مراودات مالی فرستنده و گیرنده در حیطه وظایف سفیر شیپ‌نو نیست. از این رو خسارت ناشی از عدم پرداخت هزینه مرسوله ی حمل شده تحت پوشش شیپ‌نو نبوده و شیپ‌نو مسئولیتی در قبال عدم پرداخت وجه مرسوله از سوی گیرنده برعهده ندارد.

هرگونه خسارت ناشی از تحویل نگرفتن بسته، اشکال محتوایی در چک های تحویل شده، کلاهبرداری و یاهرگونه سوءاستفاده دیگر، به هیچ عنوان بر عهده شیپ‌نو نیست و مسئولیت کامل آن مستقیما برعهده فرستنده بسته خواهد بود.

فرستنده باید قیمت و ارزش مرسوله را در هنگام در خواست اعلام کند.شیپ‌نو در قبال پرداخت خسارت برای بسته هایی که ارزش آن ها در بخش توضیحات اظهار نشده باشد هیچ مسئولیتی ندارد.

پرداخت خسارت فقط در قبال احراز آسیب فیزیکی به کالا امکان پذیر است و شیپ‌نو در قبال اشکالات یا خرابی های ذاتی کالا که ارتباط آن ها با خسارت فیزیکی (ضربه خوردگی، آب دیدگی، شکستگی) احراز نشود، هیچ مسئولیتی ندارد.

کاربران می‌پذیرند که شرکت ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification به عنوان راه ارتباطی با آنها استفاده کند. کاربران می‌توانند درخواست کنند که ارسال این پیام‌ها قطع شود، اما با انصراف از دریافت این پیام‌ها مشکلات احتمالی در استفاده از خدمات شیپ‌نو را می‌پذیرند و ممکن است اطلاعات مقتضی را به موقع دریافت نکنند.

پرداخت خسارت به بسته هایی که محتوای آن ها قابل رویت نیستند، فقط در صورت وجود علائم ضربه و آسیب فیزیکی به بسته بندی آن قابل پرداخت است ، مگر این که محتوای بسته به رویت تحویل گیرنده شیپ‌نو رسیده باشد و رسید گواهی صحت فیزیکی کالا از ایشان دریافت شده باشد.

شیپ‌نو در قبال پرداخت خسارت به بسته های نامتعارف برای حمل با موتورسیکلت، کالاهایی که توسط فرستنده به نحو مناسب بسته بندی نشده باشند و یا کالاهایی که حمل با موتورسیکلت روش مناسب جابجایی آن ها نباشد، هیچ تعهدی بر عهده ندارد.

کاربران می‌پذیرند کدهایی که جهت افزایش موجودی یا کاهش هزینه سفر به آن‌ها داده می‌شود، ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که شرکت، طرف تجاری یا مدیر پنل برای ارائه این کدها هزینه‌ای از کاربران دریافت نمی‌کنند، این حق برای آن‌ها محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار بر اساس شرایط کد اختصاص داده شده، تغییر دهد یا در صورت لزوم آن‌ها را باطل کند. هم‌چنین در صورتی که شرکت تشخیص دهد، اعمال این کد به علت خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است، شیپ‌نو می‌تواند این کدها یا مبلغ موجودی که در نتیجه‌ی استفاده از آن به حساب کاربر افزوده شده را باطل یا حذف کند.