علت دریافت خطا؟
1- اشتباه وارد کردن رمز دوم ایستا
اگر شما برای انجام تراکنش از رمز ایستا استفاده میکنید، ولی این رمز را در صفحه افزایش اعتبار اشتباه وارد کنید، این خطا را میبینید.
راه حل:
دقت کنید که رمز دوم ایستا خود را درست وارد کنید.
2- انجام تراکنش بالای 100 هزار تومان با رمز ایستا
توجه کنید که شما با استفاده از رمز دوم ایستا (ثابت) تنها میتوانید تراکنشهای زیر 100 هزار تومان را انجام دهید. پس اگر بخواهید تراکنش بالای 100 هزار تومان را با رمز ایستا انجام دهید، خطای «رمز دوم نادرست است» را خواهید گرفت. علاوه بر این، توجه کنید که مجموع تراکنشهای با استفاده از رمز ایستا در طول یک شبانه روز، نباید بیشتر از 100 هزار تومان باشد.
راه حل:
برای انجام تراکنشهای بالای 100 هزار تومان، از رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) استفاده کنید.
3- منقضی شدن رمز پویا
رمز دوم پویا، رمز یکبار مصرفی است که تنها تا 2 دقیقه اعتبار دارد. پس اگر رمز پویا را از طریق نرم افزارهای مختلف بانکها یا به صورت پیامکی از درگاههای متفاوتی دریافت کرده و بعد از گذشت 2 دقیقه، رمز را وارد کنید، این رمز منقضی شده و خطای «رمز دوم نادرست است» به شما نمایش داده خواهد شد.
راه حل:
رمز را در مدت زمان 2 دقیقه تعیین شده، در همراه کارت وارد کنید.
4- اختلال در نرم افزارهای دریافت رمز پویا یا اختلال پیامکی بانکها
برخی از نرمافزارهایی که از سوی بانکها برای دریافت رمز پویا مورد استفاده قرار میگیرند و حتی سیستم پیامکی ارسال رمز بانکها، ممکن است به هر دلیلی اختلال داشته باشند و پس از دریافت رمز پویا از طریق آنها و وارد کردن در همراه کارت با خطای «رمز دوم نادرست است» مواجه شوید.
راه حل:
برای رفع مشکل، شما باید به بانک مراجعه کرده و در این باره با آنها صحبت کنید تا بفهید که آیا نرم افزار بانک مشکل دارد یا سامانه پیامکی آنها.