با توجه به اینکه شیپ‌نو یک سرویس حمل و نقل آنلاین است و سفیران گرامی مشغول در آن با وسایل نقلیه‌ای همچون موتور‌سیکلت، وانت و کامیونت کسب درآمد مینمایند، مسئله سوخت و مصرف آن میتواند یکی از دغدغه‌های اصلی سفیران باشد.

عوامل مختلفی همچون طراحی و تولید وسیله نقلیه میتواند در میزان مصرف سوخت موثر باشند اما از سویی دیگر نیز مصرف سوخت با نحوه نگهداری وسیله‌ نقلیه رابطه‌ای مستقیم دارد.

PSX 20210614 121240

حرکت با سرعت مناسب

با بالا رفتن سرعت خودرو و دور موتور، دمای موتور خودرو بالا خواهد رفت و در نتیجه، راندمان‌ موتور خودرو پایین خواهد آمد. طبق بررسی ها به ازای کاهش سرعت به میزان هر هشت کیلومتر بر ساعت، مصرف سوخت هفت درصد کم‌تر میشود.

کارکرد موتور هنگام توقف

کارکرد موتور در هنگام توقف مخصوصا در شهر‌های بزرگ که ترافیک سنگینی دارند، یکی از عوامل اصلی مصرف و هدر رفت سوخت است. بنابراین شما میتوانید با خاموش کردن موتور خودرو پشت چراغ قرمز‌های طولانی یا ترافیک‌های سنگین، از هدر رفت سوخت جلوگیری کنید.

5 1

استفاده از روغن موتور مناسب

روغن موتور تضمین کننده عملکرد بهینه و روان موتور است. در صورت استفاده از روغن موتور نامرغوب و یا تعویض دیر به دیر آن، با بالا رفتن استهلاک موتور، مصرف سوخت آن نیز بالا خواهد رفت.

بررسی روغن موتور خودرو خودرو

برداشتن پا از روی ترمز هنگام توقف

سیستم ترمز، نیروی خود را از موتور خودرو میگیرد پس با ترمز گرفتن های بی‌مورد، به موتور فشار خواهید آورد و مصرف سوخت را بالا خواهید برد.

بنابراین شما میتوانید با نگهداری مناسب از وسیله نقلیه و رانندگی درست، علاوه بر جلوگیری از مصرف زیاد و هدر رفت سوخت، از استهلاک آن نیز جلوگیری نمایید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *