سلامت و تندرستی سفیران عزیز مهم‌ترین عاملی است که در شیپ‌نو به آن توجه می‌شود، بنابراین با توجه به انتشار سویه جدید ویروس کرونا به عنوان امیکرون، وظیفه خود دانستیم تا با اطلاع رسانی دقیق و به موقع درباره پیشگیری از ابتلا به این ویروس، سهم کوچکی را در جهت جلوگیری از انتشار این بیماری ایفا کرده باشیم.

امیکرون چیست؟

امیکرون (Omicron)، آخرین سویه نگران‌کننده کرونا از نظر سازمان جهانی بهداشت که ابتدا B.1.1.529 نامیده می‌شد، حالا دیگر به مهم‌ترین و شایع‌ترین سویه ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده است؛ اما این نوع جهش یافته از ویروس چه تفاوتی با انواع قبلی دارد؟ آیا همان طور که بعضی‌ها میگویند این آغازی بر پایان پاندمی کروناست؟

به مهم‌ترین سوالات در رابطه با کرونا امیکرون؛ بر اساس گزارش بلومبرگ و دیگر منابع معتبر و به روز پاسخ می‌دهیم:

امیکرون

امیکرون چه تفاوتی با انواع قبلی ویروس دارد؟

اُمیکرون نسبت به ویروس کرونای اصلی، دارای حدود سی جهش بیشتر در دشته پروتئین است و این جهش ها باعث می‌شود تا سامانه ایمنی بدن دچار ناتوانی در شناسایی این ویروس گردد. 

شدت انتشار و فراگیری اُمیکرون بسیار بیشتر از ویروس کرونای معمولی است، به‌صورتی که این ویروس برای افرادی که واکسن را نیز به طور کامل دریافت نموده‌اند میتواند اذیت‌کننده باشد. 

نشانه ها و علائم کرونا امیکرون

بنابر گفته دانشمندان اگرچه آبریزش بینی و سردرد علائم بسیاری از عفونت‌ها هستند؛ اما ممکن است اولین و تنها علامت ابتلا به کووید نیز باشند. بنابراین اگر این علائم را دارید؛ توصیه می‌کنیم چند روز خود را قرنطینه کرده و سپس تست PCR بدهید. یک مطالعه معتبر که توسط دولت بریتانیا حمایت مالی می‌شود نیز علائم اصلی مرتبط با این سویه از کووید را شناسایی و اعلام کرده است که بسته به اینکه فرد بیمار قبلا واکسینه شده است یا خیر، ممکن است این علائم متفاوت باشند. اما عمده علائمی که از آنها به عنوان نشانه‌های ابتلا به ویروس امیکرون یاد می‌کنند عبارتند از:

  • سردرد
  • آبریزش بینی
  • عطسه
  • گلو درد
  • سرفه‌های مداوم
نشانه‌های امیکرون

چگونه از ابتلا پیشگیری کنیم؟

اقدامات گفته‌شده کلی برای کنترل ویروس کرونا بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس است. اقداماتی همچون خودداری از رفتن به اماکن شلوغ، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و دریافت دوز سوم واکسن از بهترین راه‌های مقابله با ویروس‌اند.

پیشگیری از ابتلا به امیکرون

در صورت ابتلا چه باید کرد؟

درصورت احساس کردن علائم ذکر شده میباست به سرعت برای انجام تست کرونا به پزشک مراجعه نمایید؛ به دلیل اینکه پس از یک روز مبتلا بودن امکان انتقال ویروس موجود است. بنابراین در صورت احساس کردن علائم باید از حضور در اجتماع نیز خودداری کنید.

سلامتی شما و عزیزانتان مهم‌ترین چیزیست که باید به آن توجه کرد؛ بنابراین با رعایت کردن موارد ذکر شده، از خود و خانوادتان محافظت نمایید.  

دسته‌ها: آموزش

۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *