اخلاق حرفه‌ای سفیران

با شنیدن شغل پیک موتوری یا راننده وانت بار شاید اصلی ترین مهارتی که به ذهن خیلی از افراد خطور پیدا میکند؛ مهارت رانندگی می باشد در صورتی که این مشاغل به مهارت های دیگری هم نیاز دارند؛ این دسته از مشاغل مانند سایر مشاغل نیازمند ویژگی‌ها و مهارت‌هایی می باشد که منحصر به فرد می‌باشد.

اخلاق حرفه‌ای رفتاری متداول در میان اهل یک حرفه می‌باشد و شامل مجموعه‌ای از قوانین می‌باشد که در وهله اول از ماهیت آن شغل و حرفه بدست می‌آید. به طور کلی نحوه برخورد با مشتریان، توانایی برقراری ارتباط مناسب با آنها و جلب رضایتشان از نحوه عملکرد شما، و سایر ویژگی هایی که در این مقاله سعی داریم بصورت کوتاه و مختصر آنها را معرفی کنیم تشکیل دهنده اخلاق حرفه ای در این رده شغلی می باشد.

delivery driver min

صداقت و راست کرداری:

در هر حال می بایستی صداقت را سرلوحه کار خود قراردهید و سعی کنید با راست کرداری در حرفه خود مشغول به فعالیت باشید به ندای وجدان خود گوش فرا دهید؛ در همه حال کسی که به شرافت‌مندی توجه می کند؛ شجاع و با شهامت است.

امانت داری:

یکی از مهمترین ویژگی هایی که در این حرفه بایستی رعایت شود امانت داری می باشد چرا که شخص، امین و امانت دار مرسولات مشتریان می‌باشد و بایستی با رعایت این ویژگی مهم حس اطمینان و اعتماد را در مشتریان تقویت کنیم.

مسئولیت پذیر باشید:

 در این مورد فرد پاسخ‌گو می‌باشد و مسئولیت تصمیم‌ها و پیامدهای آن را می پذیرد؛ سرمشق دیگران است؛ حساس و اخلاق‌مند است؛ به درستکاری و خوشنامی در کارش اهمیت می دهد؛ برای ادای تمام مسئولیت‌های خویش کوشاست و مسئولیتی را که به عهده می گیرد، با تمام توان و خلوص نیت انجام می دهد.

تابع قوانین بودن:

 خواه قوانین و مقررات وضع شده در مجموعه شیپ‌نو خواه قوانین و مقررات وضع شده در جامعه همه موظف به رعایت آن خواهیم بود.

احترام به دیگران:

به حقوق دیگران احترام می گذارد، به نظر دیگران احترام می گذارد، خوش‌قول و وقت‌شناس است، به دیگران حق تصمیم‌گیری می دهد، تنها منافع خود را مرجح نمی داند.

داشتن اخلاق و رفتار مناسب :

بتواند با دیگران ارتباط کلامی مناسب برقرار نماید
ظاهر آراسته و مرتب داشته باشد
و بتواند با رفتار و عملکرد مناسبش حس اعتماد و اطمینان را در مشتری ایجاد نماید
موارد ذکر شده زیر مجموعه رفتار و اخلاق می باشد و سفیران شاغل در این حرفه، در زمینه‌ی استفاده از نرم‌افزار و کار کردن با آن نیز باید حرفه ای باشند ویژگی‌های مرتبظ به این حوزه شامل موارد زیر است:

ثبت به موقع مراحل سفارش:

در هنگام ارسال سفارش بروی نرم افزار می بایستی مراحل تایید سفارش، به مبدا رسیدم و پایان ماموریت در زمان خودش ثبت گردد و تاخیر در ثبت به موقع هر یک از این مراحل می توانید حس بی اعتمادی را در مشتری برانگیخته و باعث نارضایتی شدید وی شود.

شیپ نو

مدیریت زمان:

زمان در این حرفه بسیار حیاتی می باشد و حرف اول و آخر را زمان میزند، پس بایستی در کوتاه‌ترین زمان ممکن بعد از تایید سفارشات بتوانیم خود را به مبدا برسانیم و بعد از تحویل مرسوله در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را به مقصد برسانیم چرا که با انجام به موقع سفارش و در زمان مناسب باعث رضایتمندی بیشتر مشتری و کاهش نارضایتی از تاخیر در انجام سفارشات خواهیم شد.
در مورد هزینه های جانبی سفارشات به این موضوعات دقت داشته باشیم:
اضافه‌بار در این مجموعه معین و قوانین مشخصی دارد و رعایت این مورد به منظور احترام به حقوق مشتریان می باشد که ویژگی های آن در مقاله به‌روز رسانی شیپ‌نو معرفی گردیده است.

ثبت توقف اضافی در انجام سفارش
بعد از گذشت مدت زمان اعلام شده بایستی توسط شخص فعال شود و هرگز سعی نکنید با استفاده از این موضوع هزینه های سفارش خود را افزایش دهید چرا که حس بی اعتمادی در مشتری برانگیخته خواهد شد.

ثبت توقف اضافی در انجام سفارش :

برای ثبت توقف در حین ماموریت، بایستی بعد از گذشت مدت زمان اعلام شده توسط شخص فعال شود و هرگز سعی نکنید با استفاده از این موضوع هزینه های سفارش خود را افزایش دهید چرا که حس بی اعتمادی در مشتری برانگیخته خواهد شد.

پرداخت هزینه ها:

همان گونه که مطلع هستید در شیپ‌نو، نحوه پرداخت هزینه‌ها محدود به دو روش نقدی و اعتباری می باشد و هر روشی خارج از روش های اعلام شده قابل قبول نمی باشد و در صورت قبول کردن کارت به کارت برای پرداخت هزینه سفارش مسئولیت مشکلات احتمالی برعهده خود شما خواهد شد و امکان پیگیری و حمایت توسط تیم پشتیبانی از شما سلب خواهد شد.

مراقبت از وسیله نقلیه:

در بعضی از مواقع خرابی وسیله نقلیه علاوه بر باز ماندن شما از فعالیت و کسب و درآمد می شود باعث نارضایتی مشتریان از تاخیر ایجاد شده در انجام سفارشات می شود پس قبل از شروع به کار و فعالیت حتما وسیله نقلیه خود را بررسی نمایید و از سلامت فنی آن مطمئن باشید.

در دسترس بودن شماره های تماس اعلام شده :

در هنگامی که در حال فعالیت در سامانه هستید حتما به تماس های ارسالی خود پاسخ دهید و سعی داشته باشید همکاری کامل را با تیم پشتیبانی و مشتریان داشته باشید.