روش کار و سفارش در شیپ‌نو

روش کار و سفارش پیک موتوری ، وانت بار و کامیونت در شیپ‌نو

درخواست دهنده به یکی از روش های زیر می تواند نسبت به تسویه حساب و پرداخت هزینه سفارش ها اقدام نماید:

روش نقدی: در این روش هزینه ارسال مرسوله به صورت نقدی به موتورسوار عضو شیپ‌نو پرداخت می شود.پرداخت هزینه از سوی گیرنده مرسوله به صورت نقدی امکان پذیر است . فرستنده باید در هنگام ثبت در خواست این موضوع را به سیستم اعلام کند.

روش غیر نقدی: درخواست دهنده امکان شارژ اعتبار خود را داشته و می تواند مبلغ ارسال کالا را به صورت انلاین از طریق درگاه اینترنتی پرداخت نمایند.

در زمان افزایش اعتبار اگر فرد رقمی بیش از مبلغ اعتبار واریز کرده باشد، می تواند با بخش پشتیبانی تماس گرفته و با اعلام شماره شبا درخواست استرداد این مبلغ را داشته باشد. شماره شبای اعلام شده باید به نام فرد درخواست دهنده بوده و واریز این مبلغ به شماره اعلام شده بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت زمان بر است.

شیپ‌نو جهت آگاهی مشتریان از وضعیت سفارش خود، موقعیت راکب و بسته را بر روی نقشه به صورت آنلاین برای فرستنده ارسال می کند. همچنین کاربران با درج ایمیل خود در بخش پروفایل می توانند فاکتور الکترونیکی آن را دریافت کنند.امضای گیرنده مرسوله در فاکتور قابل رویت است.

سفیران شیپ‌نو می بایست مرسوله را از مبدا تحویل گرفته و سالم به مقصد برسانند. اگر در هنگام تحویل گرفتن و یا تحویل دادن مرسوله سفیر شیپ‌نو معطل شود، فرستنده می بایست هزینه این معطلی را پرداخت کند. از این رو موتور سوار شیپ‌نو می تواند برای هر ساعت معطلی ۱۲هزار تومان وجه دریافت کند و پرداخت این وجه اضافه بر عهده فرستنده خواهد بود.

سفیرشیپ‌نو می تواند به درخواست فرستنده هزینه مرسوله را از مقصد دریافت و به آدرس مبداء بازگرداند. هماهنگی پرداخت وجه به سفیرشیپ‌نو برعهده فرستنده مرسوله بوده و شیپ‌نو هیچ تعهدی را نسبت به عدم پرداخت وجه به سفیر از سوی گیرنده بسته بر عهده ندارد. در صورت عدم پرداخت وجه به سفیر شیپ‌نو مسئولیت آن بر عهده خود فرستنده کالا است.

قیمت گذاری و بیمه

سیاست قیمت‌‏گذاری در شیپ‌نو، با وجود خدمات پیگیری آنلاین مرسوله ها، برخورداری از نیروی انسانی حرفه ای، تیم پشتیبانی منسجم، واحد پرداخت خسارت و بسیاری خدمات ویژه و متمایز دیگر، مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است.

بر همین اساس اولین قدم ثبت سفارش پس از اعلام مقصد مورد نظر ، اعلام هزینه مسیر است. بدین ترتیب همواره امکان استعلام هزینه مسیر بدون این که سفارشی ثبت شود برای مشتریان فراهم خواهد بود. در صورتیکه ارزش بسته در هنگام ثبت سفارش اظهار شده باشد، پوشش بیمه متناسب با ارزش اظهار شده، ضریب امنیت جابجایی را در بروز حوادث قهریه تضمین می کند. هزینه بیمه برای بسته هایی با ارزش تا یک میلیون ریال رایگان و برای بسته های با ارزش بیش از این مبلغ، هزینه بیمه ای معادل ۲% ارزش اظهار شده بسته تعلق خواهد گرفت.

پرداخت خسارت

شیپ‌نو ضمن احترام به حقوق مشتریان با در نظر گرفتن شرایط ذیل اقدام به پرداخت خسارت های احتمالی به فرستنده مرسوله خواهد کرد. توجه داشته باشید نکات اعلام شده در بخش ثبت، پردازش و ارسال سفارش در هنگام حمل مرسوله اهمیت داشته و در هنگام بروز خسارت بر اساس آن عمل خواهد شد. بدیهی است عدم توجه به نکات بیان شده سبب می شود خسارتی به فرستنده پرداخت نشود.

ضمن اینکه پرداخت هرگونه خسارت وارد شده به بسته های ارسالی، منوط به اعلام خسارت در زمان تحویل بسته است. گیرنده مرسوله باید بسته ارسالی را در زمان دریافت بررسی و سپس امضای دریافت مرسوله را بر روی اپلیکیشن ثبت کند. بعد از دریافت امضا شیپ‌نو هیچ مسئولیتی در قبال اعلام خسارت بر عهده ندارد.

در صورت بروز خسارت فرستنده باید فاکتور رسمی برای مرسوله ارائه دهد تا خسارت ایجاد شده جبران شود. چنانچه بسته مورد اشاره به طور کامل از بین رفته یا صدمه دیده باشد، در صورت ارایه فاکتور رسمی تا سقف یک میلیون تومان خسارت مرسوله پرداخت خواهد شد. واریز مبلغ خسارت تا یک هفته کاری به طول خواهد انجامید.

شما می توانید در صورت بالا بودن مبلغ خسارت بیش از یک میلیون تومان، از طریق مراجع قانونی اقدام کنید و با در دست داشتن ابلاغیه نیروی انتظامی یا دادسرا به اطلاعات سفیر مورد نظر دست بیابید و روند پرداخت خسارت خود را پیگیری کنید.

استفاده نادرست از وب سایت و اپلیکیشن

هیچ فردی حق استفاده از علائم تجاری و اطلاعات مندرج بر روی وب سایت و اپلیکیشن شیپ‌نو را به نفع خود ندارد ، در صورت بروز این موضوع طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران با فرد برخورد شده و مساله مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.

علایم تجاری و کپی رایت

اعضا متعهد می شوند که از اطلاعات شیپ‌نو از طریق غیر قانونی و با روشی که به زیان شیپ‌نو باشد، استفاده نکنند.