یکی از شغل‌های مورد نیاز جامعه همواره پیک موتوری و پیک وانت بوده است و خواهد بود. از رستوران‌ها گرفته تا فروشگاه‌های اینترنتی یا شرکت پست همواره نیاز به پیک و باربری با انواع وسائل حمل و نقل از جمله موتور سیکلت و وانت دارند. مزیت موتور سرعت جابه‌جایی حمل کالا در هر موقعی است. و مزیت پیک وانت حمل کالاها با ابعاد مختلف بدون دردسر می‌باشد. اما شما سفیران عزیز شیپ نو برای راحتی خود در امر جابه جایی کالا نیاز به تجهیزات خاص دارید. یکسری از این لوازم و تجهیزات مربوط به موتورسیکلت و یکسری مربوط به شما است. در اینجا به تعدادی از وسایل مورد نیاز پیک موتور و وانت اشاره شده است:

تجهیزات لازم برای پیک موتور

وسیله نقلیه

وسیله نقلیه، مهمترین لازمه شغل پیک می‌باشد تعویض روغن موتور و تعمیـر به موقع وسیله، بازدهی کار  رو خیلی بالا می‌برد.

دستکش و کلاه ایمنی

برای این‌که سلامتی پیک موتوری حفظ شود، حتما باید کلاه کاسکت به همراه داشته باشید. متاسفانه در کوچه و خیابان بسیاری از موتورسواران را می‌بینیم که بدون کلاه، سوار موتور سیکلت هستند. این کار هم از نظر امنیتی خطر دارد و هم این‌که موتورسوار را با خطر متوقف شدن توسط پلیس روبرو می‌کند. با گذاشتن کلاه کاسکت، در واقع گامی برای سلامتی و امنیت خودتان برمی‌دارید و در هنگام تصادفات احتمالی، کلاه ایمنی از صدمات مغزی جلوگیری نموده و به سلامت راننده کمک می‌کند.

وسایل مورد نیاز پیک موتور و وانت

هندزفری و هولدر

استفاده از هندزفری و هولدر ، از حواس پرتی حین رانندگی جلوگیری نموده و روند قبول سفارشات و مکان یابی رو تسهیل میکند.

باکس و کش حمل مرسوله

با قراردادن مرسوله ها در باکس ، جابجایی آسون تر و امنیت حمل بار تضمین می‌شود. پیک‌های موتوری که به صورت حرفه‌ای در این کار مشغول هستند، حنما یک باکس پشت موتور خود سوار کرده‌اند. اصلا به همین دلیل است که باکس هم از لوازم پیک موتوری به شمار می‌آید. این باکس، هم جای خیلی امنی برای قرار دادن بسته‌ها است و هم امکان تحویل دادن تعداد زیادی از جعبه‌های کوچک و بزرگ را در هر سفر به پیک موتوری می‌دهد. باکس‌ها انواع مختلفی دارند و هر یک از آن‌ها برای تحویل دادن نوع خاصی از بسته‌ها ساخته شده‌اند. 

یکی دیگر از ملزومات پیک موتور کش‌های قلاب‌دار است که برای سفت کردن بسته‌های بزرگ در پشت موتور طراحی شده‌اند. هنگامی که از کش قلاب‌دار استفاده می‌کنید، باید به این نکته توجه کنید که سعی کنید قسمت قلاب فلزی کش‌ها را به جایی ببندید که روی موتورتان خط نیندازد.

پیک موتوری

تجهیزات لازم برای پیک وانت

پتو و طناب

پوشوندن مرسوله های حساس با پتو و بستن اونها با طناب، از آسیب رسیدن به مرسوله‌ها جلوگیری میکند. و باعث می‌شود کالاها بدون کوچکترین مشکلی به دست مشتری در مبدا برسد و به طور کامل از بار محافظت میکند.

پلاستیک و توری

برای حمل مرسوله های سبک وزن و جابجایی آن‌ها در روزای طوفانی و بارونی ، این دو وسیله لازم و ضروری است.

همان طور که در قسمت اقلام مورد نیار برای موتور سیکلت گفته شده،وسیله نقلیه برای راننده پیک اصلی‌ترین وسیله‌ی مورد نیاز است در نتیجه حفاطت و مراقبت‌های لازم برای سالم بودن وسیله خود را همیشه در ذهن داشته باشید.

همچنین استفاده از هندزفری و هولدر نیز راننده را برای قبول سفارشات و مکان‌یابی کمک می‌کند و از حواس پرتی حین رانندگی جلوگیری می‌کند‌

وانت

۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *