تاریخچه حمل و نقل:

به جابجایی وسایل یا افراد از یک مکان به مکان دیگر با استفاده از وسایل خاص، حمل و نقل گفته می‌شود.

گذشته های دور را می‌توان دوران باستان قلمداد کرد حمل و نقل در این دوران بسیار ساده و ابتدایی بود و صرفا میان مکان هایی با فواصل کم صورت میگرفت. در این خصوص می‌توان موارد زیر را نام برد:

ارابه ها، قایق های پارویی و اسب ها و حتی کبوتران نامه‌بر: البته هنوز اطلاعات دقیق و اثبات شده ای در خصوص تاریخ ساخت اولین ارابه‌ها و قایق‌های پارویی و استفاده از اسب‌ها ارائه نشده است.
تا حدود سال ۱۳۷۰ میلادی نیز وسایل حمل و نقل کاملا ابتدایی و ساده بودند. در این دوران نیز از وسایلی استفاده می شد که برای جا بجایی انسان‌ها در مسیرهای کوتاه ساخته شده بود یکی از معروف‌ترین این وسایل چرخ دستی‌ها هستند.

مهم ترین تغییرات ممکن در صنعت حمل و نقل را انقلاب صنعتی به همراه داشت. تمام وسایل زیر به دنبال پیشرفت ها در انقلاب صنعتی ساخته شده اند:

خودروی موتوری، دوچرخه، لوکوموتیو بخار (قطار)، اتوبوس، مترو، ماشین مدرن، ماشین های برقی، موتور.

با وارد شدن به قرن بیستم بسیاری از وسایل حمل و نقل با طرح هایی شبیه به آنچه که امروزه استفاده می کنیم ارائه می شوند. این وسایل را می توان به صورت زیر معرفی کرد:

  • هواپیما: ساخت اولین هواپیما در سال ۱۹۰۳ و به دست برادران رایت صورت پذیرفت.
  • اسکوتر: اسکوترهای پیشرفته تر در قرن بیست و یکم توسط کشورهای مختلف و بخصوص ژاپن طراحی و تولید شده است.
  • هلی‌کوپتر:اولین نمونه موفقیت‌آمیز هلی‌کوپتر در سال ۱۹۴۰ ساخته شده است.
  • اسکیت برد: زمان دقیق و نام شخصی که این وسایل اختراع شده اند مشخص نیست.

به طور کل اگر بخواهیم تاریخچه حمل ونقل کالا را مرور کنیم، کبوترهای نامه بری رو به یاد می‌آوریم که مسافت های طولانی رو برای ارسال یک پیام طی می‌کردند. یا حتی نیروهای انسانی که تعدادی از آن‌ها به عنوان دونده در بین مسیرهای مختلف جابجا می‌شدند. مثل دونده ماراتنی که تا آتن دوید تا خبر پیروزی سپاه یونان بر ایران رو برساند.
امروزه و در دوران مدرن و ارسال بسته ها فقط با چند کلیک و یک شماره، در کمترین زمان امکان پذیر است!
ما اینجا، در مجموعه شیپ‌نو با 40 نفر اپراتور تماس، بیش از 4000 راننده فعال و همراهی 300 هزار مشترک عزیز، آماده خدمت رسانی به همه شما عزیزان هستیم.