بار های ممنوعه

پیک موتور عضو شیپ‌نو حق جابجایی مرسوله خارج از موازین و مقررات جمهوری اسلامی ایران (مشروبات الکلی، مواد مخدر، مدارک شناسایی افراد، چک سفید امضا، چک در وجه حامل، طلاو جواهر، پول نقد، انواع ارزهای رایج، مواد فاسد شدنی و مواد اشتعال زا، محصولات خارجی غیر مجاز و قاچاق و …) را ندارد. در صورت بروز این مشکل اگر موتور سوار مقصر باشد شیپ‌نو ضمن لغو همکاری با فرد خاطی حق پبگیری تخلف را در مراجع قانونی برای خود محفوظ میداند.

پست 02 min

بار های ممنوعه

مشروبات الکلی و مواد مخدر

سفیران محترم با توجه به قوانین جمهوری اسلامی به هیچ عنوان نباید مواد مخدر و مشروبات الکلی را جا به جا کنند. اگر سفیر شیپ نو متوجه نشد که مرسوله چیست باید قبل از تحویل مرسوله به پشتیبانی اطلاع بدهد. همچنین مواد روانگردان، انواع سلاح سرد و گرم، مواد اشتعال‌زا و لوازم غیر مجاز هم موارد غیرقانونی برای ارسال هستند.

مدارک شناسایی افراد

حمل هرگونه سند رسمی و غیر رسمی صادر شده از ارگان‌های دولتی و یا خصوصی غیرقانونی است. اسنادی مانند شناسنامه، کارت ملی، بیمه‌نامه ،سند ملک و … اگر خارج از قوانین شیپ‌نو بوده و شیپ‌نو مسئولیتی در قبال خدشه‌دار شدن،گم شدن و یا مفقود شدن این مرسوله ها بر عهده ندارد.

انواع بار های ممنوعه
پول، چک

چک، سفته و پول نقد از مواردی هستند که به هیچ عنوان نباید با سرویس‌های شیپ نو جا به جا شوند. در صورتی که از پیک موتوری و سواری بار برای ارسال پول یا چک استفاده شود، شیپ نو هیچگونه مسئولیتی را قبول نمی‌کند و این موارد شامل بیمه ما نخواهند بود. از موارد غیرقانونی دیگر می‌توانیم به اسناد تعهد آور بانکی، برات، وجه نقد، مسکوکات رایج داخلی و خارجی اشاره کنیم. ارسال ارز و دلار هم غیرقانونی است چون به قیمت روز هستند و ارزش‌گذاری آنها در زمان مفقود شدن ممکن نیست.

طلا و جواهر

از موارد بسیار مهمی که تحت هیچ شرایط نباید با شیپ نو ارسال شوند، طلا و جواهرات است. طلا، جواهر، عتیقه و اشیا قیمتی را به هیچ عنوان با شیپ نو جا به جا نکنید زیرا در صورت بروز هر گونه اتفاق، مجموعه شیپ نو مسئولیتی در قبال آن ندارد.

نتیجه گیری

مسئولیت ارسال مواد مخدر، روان گردان ها، مشروبات الکی و بسته های حاوی اقلام مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران ، بر عهده فرستنده بسته بوده و پاسخگویی در قبال آن در کلیه مراجع اداری ، انتظامی و قضایی مستقیما به عهده ایشان است. همچنین در صورت لزوم اطلاعات فرستنده در اختیار مقامات قضایی قرار خواهد گرفت.

انواع بار های ممنوعه

۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *