آموزش گام به گام نحوه استفاده از سهمیه سوخت اعتباری

ما در شیپ نو برای راهنمایی رانندگان عزیزی که افتخار همکاری را به ما داده اند تصمیم گرفتیم تا با آموزش نحوه استفاده از سهمیه سوخت کمکی هرچند کوچک به این عزیزان کرده باشیم.

پس از پایان سوخت‌گیری ، وقتی که قصد پرداخت هزینه‌ها را داشتید کافی است یکی ازکارت‌های بانکی فعالِ به نام خود را در دستگاه‌های پایانه پرداخت بهای سوخت بکشید. برای استفاده از اعتبار نیازی به کشیدن کارت بانکی خاصی نیست. چرا که اعتبار سهمیه سوخت بر اساس کد ملی کاربران راننده واریز می‌شود صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که وسط آن عبارت ” رمز کارت بانکی خود را وارد کنید ” نمایش داده می‌شود. به یاد داشته باشید برای استفاده از اعتبار سهمیه واریزی، نبایدرمز کارت بانکی خود را وارد کنید.

آموزش نحوه استفاده از سهمیه سوخت اعتباری

در این مرحله گزینه ” اعتباری” را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب این گزینه، مبلغ قابل پرداخت به شما نمایش داده می‌شود. رقم نمایش داده شده از اعتبار واریزی به حساب شما کسر می‌شود. در این مرحله زمانی که رمز عبور از شما پرسیده شد، باید رمز اعتبار کارت سوخت خود را وارد کنید. این رمز همواره ۴ رقم آخر کد ملی شما است و برای تغییر آن می‌توانید به سامانه سماس مراجعه کنید. پس از اینکه رمز اعتباری خود را وارد کردید، پرداخت انجام می شود. در پایان سوخت‌گیری به روش اعتباری می‌توانید باقی‌مانده اعتبارتان برای خرید سوخت را روی رسید چاپی مشاهده کنید.

اما اگر با شرایط مشابه به اندازه‌ی 25 لیتر سوخت‌گیری کنید، دیگر نمی‌توانید از مبلغ اعتبار استفاده کنید و باید هزینه را به صورت نقدی بپردازید. زیرا در این حالت، هزینه‌ی سوخت شما 75 هزار تومان (75 هزار تومان = 25 × 3000) شده و 5 هزار تومان از اعتبار سهمیه‌ی شما بیشتر است.

برای درک بهتر موضوع به مثال زیر توجه کنید : 

اگر شما 70 هزار تومان اعتبار سهمیه داشته باشید و 20 لیتر بنزین از سهمیه آزاد (لیتری 3 هزار تومان) بزنید، می‌توانید هزینه سوخت به مبلغ 60 هزار تومان  (60 هزار تومان = 20 × 3000)  را به صورت کامل و با استفاده از  اعتبار سهمیه‌تان پرداخت کنید.

تذکر :

اما اگر با شرایط مشابه به اندازه‌ی 25 لیتر سوخت‌گیری کنید، دیگر نمی‌توانید از مبلغ اعتبار استفاده کنید و باید هزینه را به صورت نقدی بپردازید. زیرا در این حالت، هزینه‌ی سوخت شما 75 هزار تومان (75 هزار تومان = 25 × 3000) شده و 5 هزار تومان از اعتبار سهمیه‌ی شما بیشتر است.

برای ثبت نام و دریافت سهمیه سوخت ابتدا فرم مربوطه را تکمیل نمایید.


۶ دیدگاه

مهران · اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۰ در ۲:۴۶ ب.ظ

برای من که اصلا هیچ سهمیه ایی واریز نمیشود هر ماه فرم پر میکنم ولی دریغ از یک لیتر واقعا مسخره است…
حداقل به ما که راننده قدیمی هستیم توجه کنید متاسفم برای شیپ نو

    saman khaknejad · آبان ۴, ۱۴۰۰ در ۸:۲۲ ق.ظ

    موضوع بررسی های ابتدایی انجام شده است و جهت بررسی بیشتر به امور رانندگان ارجاع شده است.

مهران · اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ق.ظ

سلام واقعا از شیپ نو انتظار نداشتم حق راننده های موتور اون هم راننده قدیمی رو پایمال کنه من این همه پیمایش در ماه دارم ولی سهمیه سوخت من و میکشید بالا راضی نیستم و دیگه کار نمیکنم.

    saman khaknejad · آبان ۴, ۱۴۰۰ در ۸:۱۸ ق.ظ

    موضوع بررسی و به امور رانندگان ارجاع شده است

مهران · بهمن ۱۹, ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۸ ق.ظ

باسلام اعتبار ذخیره شده تا چند ماه باطل نمیشه در صورت استفاده نکردن ؟

    پشتیبان شیپ نو · فروردین ۱۷, ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۹ ق.ظ

    با سلام تا زمانی که شما استفاده نمایید به صورت اعتبار در کارت شما باقی می‌ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *