ما در تیم فنی شیپ‌نو برای پاسخگویی به اعتماد عزیزانی که از شیپ‌نو استفاده میکنند، تصمیم گرفتیم تا با بررسی و ارائه راه حل برای مشکلاتی که ممکن است رخ دهند، تجربه ای مفید تر را برای شما عزیزان خلق نماییم.

GPS یا همان سیستم موقعیت یابی که در اکثر دستگاه های هوشمند وجود دارد وظیفه مکان یابی را دارد و دقت بالای آن باعث شده تا در زندگی روزمره افراد نقش نمایی کند. گاهی اوقات این سیستم در گوشی‌های هوشمند با مشکلات مختلفی مواجه می شود که در نتیجه باعث اختلال در عملکرد قسمت های مختلف خواهد شد.

مشکلاتی که در عملکرد جی‌پی‌اس گوشی به وجود می آید به چند قسمت اصلی اعم از خاموش شدن خودکار، مکان یابی نه چندان دقیق و همچنین روشن نشدن جی‌پی‌اس و موارد مشابه تقسیم می شود. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به دلایل و نحوه شکل گیری این مسائل و همچنین راه حل آنها بپردازیم. اگر شما هم با مشکلات مربوط به مکان یابی گوشی دست و پنجه نرم می کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا راه حلی برای مشکل خود پیدا کنید.

جی پی اس

رفع ارور‌های جی‌پی‌اس گوشی با حالت Airplane Mode

روشن بودن حالت هواپیما از دلایلی است که اتصالات شبکه را تحت تاثیر قرار می دهد و اجازه موقعیت یابی به شما نمی‌دهد. برای حل کار نکردن جی پی اس در آیفون و اندروید کافیست گزینه Airplane Mode را فعال کنید و بعد از چند ثانیه مجددا آن را غیر فعال کنید.

حل مشکل روشن و خاموش شدن خودکار جی‌پی‌اس گوشی اندروید

یکی از مشکلاتی که برای انواع گوشی‌های هوشمند و همچنین تبلت‌ها پیش می‌آید، روشن شدن خودکار جی‌پی‌اس است. برخی از کاربران توجه خاصی به این موضوع ندارند اما مسئله اینجاست که روشن بودن جی‌پی‌اس گوشی در مدت زمان طولانی، باعث مصرف بیش از حد انرژی باتری گوشی خواهد شد و به همین دلیل در اکثر مواقع باید پاور بانک همراه خودتان داشته باشید زیرا شارژ گوشی خیلی زود تخلیه شده و شما نمی دانید که مشکل کجاست!

همچنین در مواقعی مشکل خاموش شدن خودکار جی‌پی‌اس نیز مشکل ساز خواهد شد. به خصوص در زمان هایی که گوشی روی هولدر موبایل قرار دارد و زمان رانندگی نیاز به استفاده از مکان یاب دارید اما هر چند دقیقه یکبار جی‌پی‌اس گوشی خاموش می شود. به طور کل مشکل خاموش و روشن شدن خودکار جی‌پی‌اس دلایل متفاوتی دارد که در ادامه به بررسی این دلایل و نحوه حل این مشکل خواهیم پرداخت.

در اکثر مواقع نصب یک برنامه و اعطای مجوز خاموش و روشن کردن جی‌پی‌اس به آن برنامه باعث این مشکل می شود. معمولا برنامه هایی مانند مسیریاب‌ها، تاکسی‌های اینترنتی و موارد مشابه از دسته برنامه هایی هستند که باعث خاموش و روشن شدن خودکار جی‌پی‌اس گوشی می شوند.

مجوز استفاده از جی‌پی‌اس را به برنامه‌های مد نظر بدهید

اگر دوست ندارید که باهر بار استفاده از برنامه هایی مانند تاکسی های اینترنتی و مسیریاب‌ها یک کادر درخواست مجوز ظاهر شود، پس باید با این مسئله کنار بیاید و هر بار که کارتان تمام می شود به صورت دستی خودتان جی‌پی‌اس را خاموش کنید. به طور کل با یک مشکل روبرو نیستید! البته در صورتی که از این روند راضی نیستید می توانید برنامه های مشکوک را پاک کنید تا جی‌پی‌اس گوشی به صورت خودکار خاموش و روشن نشود.

تشخیص کنترل جی‌پی‌اس گوشی توسط نرم افزار یا سخت افزار! (روشن نشدن جی‌پی‌اس)

ممکن است بدون اینکه برنامه‌ی مسیریاب یا تاکسی اینترنتی نصب کرده باشید، جی‌پی‌اس گوشی به صورت خودکار خاموش شود و یا امکان روشن نشدن آن وجود نداشته باشد. در چنین باید گوشی را در حالت سیف مود اجرا کنید تا تشخیص بدهید منبع مشکل یک مسئله نرم افزاری یا سخت‌افزاری است. در صورتی که مشکل جی‌پی‌اس در حالت سیف مود نیز برقرار بود، باید جهت تعمیر سخت‌افزار به یک متخصص تعمیرکار مراجعه کنید. معمولا عدم استفاده مناسب و ضربه خوردن موبایل باعث ایجاد مشکلات سخت افزاری خواهد شد.

اصلی ترین دلیل روشن نشدن جی‌پی‌اس سامسونگ و هواوی

برای حل مشکل روشن نشدن جی‌پی‌اس سامسونگ و هواوی باید گوشی خود را ری استارت کنید. در صورتی که مشکل ارور های جی‌پی‌اس گوشی با این راه حل، اتمام نیافت باید درخواست آپدیت سیستم عامل را چک کنید. با آپدیت کردن سیستم عامل اندروید و آیفون بسیاری از مشکلات این چنینی و همچنین اختلالات قسمت های مختلف گوشی حل می شود.

جمع بندی نهایی:

به عنوان آخرین توصیه می توانیم بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه را یک راه حل بدانیم. شما می توانید با ذخیره اطلاعات گوشی در یک مموری رم، برای ریست فکتوری اقدام کنید. این احتمال وجود دارد که بعد از ریست فکتوری نیز مشکل گوشی حل نشود زیرا مشکلات سخت افزاری می توانند دلیل شکل گیری این مسئله باشند به همین دلیل مراجعه به یک تعمیرکار تخصصی، آخرین راه حلی است که پیش روی شما قرار می گیرد.

مشکلاتی که ذکر شد میتوانند در اپلیکیشن مشتریان شیپ‌نو و اپلیکیشن رانندگان شیپ‌نو نیز رخ دهد، بنابراین این مقاله میتواند درصورت بروز مشکل، راهنمایی مناسب برای برطرف‌سازی مشکلات شما باشد. همچنین می‌توانید با خواندن مقاله‌ی اختلال در موقعیت مکانی اطلاعات کافی در زمینه‌ی این موضوع را کسب نمایید.


۲ دیدگاه

علی محمدیانی · آبان ۳, ۱۴۰۱ در ۹:۰۳ ق.ظ

با سلام من چند وقتیه با روشن کردن موقعیت مکانی گوشی خودبخود ری استارت میشه و این کار مرتب تکرار میشه و گوشی اصلا روشن نمی مونه تا موقعیکه با ترفندی بتونم با بالا اومدن مجدد گوشی سریعا موقعیت مکانی رو غیر فعال کنم تا دیگه ری استارت نشه در غیر اینصورت اینکار تا تموم شدن باطری ادامه پیدا می کنه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    پشتیبان شیپ نو · آذر ۹, ۱۴۰۱ در ۸:۴۴ ق.ظ

    سلام همراه عزیز، شما میتونین برای رفع مشکلتون به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *